lördag 31 december 2016

Mitt 2016

Så många har sammanfattat det hemska året 2016. Världen har varit full av eländiga saker. Flyktingkatastrofen fortsatte och förvärrades, alltså för flyktingarna. Brexit, Trump, terrordåd runt om i världen - ja, ni vet allt det där. Jag tänkte dock göra denna blogpost lite mer personlig och kanske därför lite mer ointressant.

För mig personligen har det nämligen hänt massor av positiva saker det senaste året. Om jag ska vara lite "flummig" skulle jag säga att det under året faktiskt blivit tydligare vad som definierar mig som människa och vad som är viktigt. Jag har sagt upp mig och slutat på ett jobb eftersom jag inte kunde stå för arbetsgivarens värderingar. Jag har varit "arbetslös" och upptäckt att jag har resurser som faktiskt är användbara på en mycket större arbetsmarknad än jag visste. Jag har coachat, skrivit och utrett. Jag har tackat nej till uppdrag och jag har fått nytt jobb och nya arbetsuppgifter och gått mer än skadelös ur jobbdebaclet. Jag känner mig stark och nöjd med de beslut som ledde mig där jag befinner mig nu. Starkare än någonsin.

På partysidan har det också varit ett bra år. Jag räknar så klart fotboll som party så tack alla vänner i Bajen-familjen och inte minst alla vänner i LFC-familjen. Våra läktarträffar och våra pubkvällar med vånda och glädje har varit fantastiska. All kärlek till er. Under året har jag också fyllt 50 år. Det var  underbart att kunna bjuda till fest med musik och mat och vin. Många hjälpte till med festen - tack för det. Bäst under kvällen var ändå mina fantastiska barn och filmen som jag fick av dem. Kolla om du orkar - jag älskar den.


Jag har kommit igång med träningen under 2016. Jag har enligt min träningsapp tränat 221 gånger. Det betyder över 4 gånger i veckan. Ett särskilt stort tack till min PT som hjälpt mig med massa saker men inte minst att komma igång att springa igen. Jag har rest under 2016, på semester mer än på många år. Grekland med ena dottern, Mallis med vänner (tack för en finfin födelsedagspresent) och mer därtill. En anledning till jag hunnit träna och resa och göra en massa saker kanske är att jag för första gången på väldigt många år inte haft ett enda ideellt uppdrag, bra med en paus.

Slutligen, familj och vänner. Jag är så glad att jag har en stor familj. Dels mina närmsta och käraste - mina barn - men också min syster, hennes man, min mamma och mostrar och morbröder och en uppsjö av kusiner. Det är tryggt och bra. Dessutom är jag begåvad med så viktiga och bra vänner. Ni vet vilka ni är om ni orkat läsa så här långt. Under 2016 har har dessutom fått nya människor i mitt liv, människor som kommit att bli mina vänner. Ni vet förhoppningsvis också vilka ni är och att ni är viktiga, jag hoppas jag uttryckt det då och då. 

Under 2017 har jag några saker att uppnå. Mina planer är att bli mer oorganiserad och dessutom att öppna firma för att fortsätta med en del grejer jag startade under 2016. Därutöver ska jag våga vara med på ett riktigt cardio-pass på gymmet - löpning på riktigt. Jag ska dock inte heller i år springa ett enda lopp. Jag ska lära mig göra riktiga armhävningar, dricka rödvin och jag ska åka på fler semestrar. Självklart har jag också några mål som jag håller för mig själv, för man behöver faktiskt inte berätta allt. 

Tack för i år och kram till alla vänner och bekanta, jag hoppas verkligen att 2017 blir ett gott nytt år. 

Inga kommentarer: