söndag 11 november 2012

Ensam hemma

Söndag kväll. Egentligen skulle jag vara på väg mot Göteborg. Istället ligger jag på soffan och känner mig ömklig. Har haft en fin helg med besök av syster, svåger och mamma men idag är det ändå inte mycket med mig. Somnade och vaknade med ont i halsen och ont i kroppen. Känns lite bättre nu men som sagt, Göteborg och MR-dagarna fick jag ställa in. Du som känner mig lite grann vet att det är dags att berömma mig nu för att jag klarade av att ställa in.

Nu har besökarna åkt hem. Yngsta dottern är på jobbet. Hon jobbar varje söndagskväll vilket gör söndagar till mina ensam hemma-kvällar. Vad gör man med sådan? Bio? Träning? Tvätt? Ligga på soffan? Jag vet verkligen inte vad man gör med tid.

Nåja, jag får helt enkelt vänja mig. Snart flyger sista ungen ut. Jag trappar ner på politiken och tiden kommer då finnas i överflöd. Eller så hittar jag ett annat projekt att roa mig med. Det kan nog hända. Ja, det kan det. Men i kväll väljer jag soffan, så är jag frisk och kry i morgon.

Inga kommentarer: