onsdag 7 december 2011

Vems ansvar?

Läste stora morgontidningen till levande ljus och morgonkaffe. Mysigt kan man tycka. Lite småsorgligt tycker jag.

Varför då då?

Jo, tidningen är full av politiska misslyckanden. Det handlar om äldreomsorgen, löner, fattigdom, ökat antal socialbidragstagare, misslyckad bostadspolitik och en massa annat. Ja, inte att förglömma hur mycket Sverige rasat på listan över länder som gör något åt den förestående klimatkatastrofen.

Ingen upplyftande läsning alltså.

Ja, så var det en stor artikel om vad Juholt tänker på för tillfället. Det hänger ihop. Han verkar fundera kring utförsäljningar, försämrad välfärd och landsbygd bland annat.

Så tog jag en sväng på twitter och fejan. Vet inte om jag ska säga att jag blev förvånad.

Hur kan det komma sig att PTS uttalar sig om Juholts vision om att hela landet ska ha mobiltäckning? Borde inte dom istället koncentrera sig på att se till just att det blir täckning?

Jag blir helt enkelt bedrövad av att flödena snarare handlar om att granska Juholts tankar än regeringens tillkortakommanden.

Galet!

1 kommentar:

Jerkqhttp://dalaibk.webblogg.se sa...

Inget förvånar längre..varenda jävel på mitt kontor tror att Sverige är framgångsrikt pga att vi sänkt skatten lite och inte har tömt kassakistan..
Jag försöker envist påpeka att ett förfall av samhället inte innebär plus för oss i slutändan..menmen, ingen förstår någonting för de är friska människor med jobb..empati är ett ord som dog ut 2006...