måndag 26 december 2011

Ur led

Vädret är ur led. När man vaknar upp på annandagens morgon och termometern står på 10 grader så vet man att det är fel. Solen skiner och himlen är blå. Läge att ge sig ut på långpromenad.

Annars blir det en sväng till den traditionella rean. Sedan ska äldsta dottern åka hem till stan. I morgon är det arbetsdag för henne. Jag och yngsta blir kvar en dag eller två.

Om det inte regnar börjar också uppladdningen ikväll. Under ganska många månader har jag försummat träningen på grund av värk. Nu har jag äntligen gjort slag i saken och gått till doktorn. Efter en veckas antiinflamatoriska kan jag nog ta en liten joggingtur.

När jag kommer hem till Stockholm blir det sjukgymnastik. Jag har beställt tid. Så, tredje helgen i mars är det dags för mitt livs tredje springlopp. Startbeviset fick jag i julklapp -point of no return- tack för sparken i baken mitt kära barn!

Inga kommentarer: