tisdag 27 december 2011

Träningsvärk och hemlängtan

Sitter vid frukostbordet och har träningsvärk och hemlängtan. Hur skönt det än är att komma hem till byn så räcker det med några dagar. Det är svårt att sitta stilla och inte ha sitt eget att plocka med.

Längtar hem till mitt kök så jag får baka och greja som jag vill. Lyxen av att få maten lagad i all ära men det räcker med ett par dagar.

Nåja, lite träningsvärk har jag också. Sprang en liten sväng igår. Det var skönt men oj vad långt jag har till något slags form. Det är också ett skäl till att längta hem. Att komma igång och träna. Hemfärd i morgon. Det blir bra det.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Den välbekanta lappsjukan sätter in. Jag känner så väl igen det från mina (allt mer sällan förekommande) besök uppe i gamla hemstaden Oskarshamn.