onsdag 13 oktober 2010

Sweet 16

Idag fyller min dotter 16. Det är konstigt och man kastas från känsla till känsla. Sorg och glädje blandas och det är svårt att hålla styrfarten ibland. Kanske är det därför som jag vaknade med en gigantisk huvudvärk idag.

Samtidigt måste en födelsedag firas. Det måste vara presenter och tårta. Jag gillar ju verkligen födelsedagar (inklusive min egen) och lider inte av någon särskild åldersnoja. Det gör däremot min 16:åring. Hon vill inte bli gammal säger hon. Bli gärna vuxen säger jag.

Min dotter tillhör den nya MTV-generationen som kollar på Jersey shore och Sweet 16-programmen. Ibland undrar jag om dom tror på det dom ser, att ungar i största allmänhet har fester för 100 000 dollar och sedan får en lyxbil i present för att toppa det hela. Det är svårt att leva upp till dom idealen.

Nä, du får en låt istället min älskade, besvärliga unge.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Släng ut tv:n. Den förför och lurar de unga och förslappar de vuxna. Säger en gammal och vis man.