onsdag 20 oktober 2010

Passion

När jag iigår kom hem från jobbet (och en timmas övningskörning med äldsta dottern i rusningstrafik) möttes jag som vanligt av ett berg av disk. Jag undrar verkligen hur det kan bli så? Jag hade ju tänkt slänga in lite mat i ugnen och sedan sticka ut och springa. Tappade lite styrfart och kände mig trött.

Nåja, skam den som ger sig. Ner med händerna i diskbaljan. Jag hatar att laga mat i ett stökigt kök och gör hellre saker i "fel" ordning och dubbelt så många gånger. Som vanligt diskar jag med öronproppar - eller ja - hörlurar och just igår hamnade jag i programmet biblioteket som jag normalt inte lyssnar på. Alltså inte av princip utan för att jag normalt inte diskar eller så vid den aktuella tiden.

Först hade jag tänkt byta kanal eftersom jag inte har haft något särskilt intresse av huvudpersonen i programmet men det tog inte många minuter innan jag var fast. Programmet handlade om Käbi Laretei, pianist och författare, och hennes passionerade förhållande till musik och för den delen livet. Käbi fyller snart 90 men hon beskrev sina upplevelser så det ångade om det. Hon är ingen blyg kvinna och hon kan beskriva pirret.

Det var inte bara musik och det var inte bara passion, det var helt enkelt sex.

När jag hade lyssnat klart var jag tvungen att sticka ut och springa en sväng.

Inga kommentarer: