fredag 22 oktober 2010

Brevvänner

När jag var liten hade jag en massa brevvänner. Dom fanns både här i Sverige och lite senare runt om i världen. Jag längtade verkligen efter breven som damp ner i brevlådan med ojämna mellanrum.

Tänkte på det igår när jag slängde iväg ett mail till en vän. Det är ont om brev nu för tiden. Man chattar och mailar och sms:ar. Men brev! Jag längtar efter brev. Alltså, det måste inte vara brev på papper men jag vill ha texter som man får längta efter.

Jag vill ha texter som är underfundiga och spännande. Jag skicka texter som kräver eftertanke. Jag vill få texter som ger ett pirr och som sitter kvar. Jag vill sända texter som ger reaktioner. Men jag vill göra det i interaktion. Jag vill byta ord i intimitet. Jag vill längta efter nästa brev och tänka ut ett riktigt bra svar.

Får väl skaffa mig en brevkompis.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Finns det folk som skriver riktiga brev nuförtiden? Den elektroniska posten i olika former har väl dödat de flesta sådana aktiviteter.
Nu ska man ju helst twittra om man ska hänga med i utvecklingen.