fredag 23 juli 2010

Verklighetens folk - det är jag

Nä, nu blir jag förbannad igen. För det första kan ni sluta tjafsa om det överhuvudtaget och till KD; lägg av det där med att "skydda" begreppet verklighetens folk. Ni har inte frågat mig och därmed är det utom alla möjligheter att ni skulle kunna få det skyddat. Det är nämligen så att jag har bevis på att det är jag som är verklighetens folk.

Hur kan jag vara så säker på det då? Jo, Göran Hägglund har själv sagt det. Det innebär samtidigt att han själv borde lägga av att använda begreppet som han gör för jag vill för allt smör i Småland inte bli förknippad med det knaspartiet.

Jag vet inte om du minns att jag var skitförbannad efter Hägglunds utspel förra året. Jag var kränkt och gjorde slag i saken och skrev ett upprört brev. I svaret som är underskrivet av Hägglund själv framgår det tydligt att jag borde få avgöra striden om vem som ska få använda begreppet eftersom det är jag som är verklighetens folk.

För att spara tid och pengar så tänker jag så här. Alla utom KD (och typ SD) borde få använda begreppet verklighetens folk. Om jag ändå måste välja i tvisten går segern hit.

Inga kommentarer: