onsdag 23 juni 2010

Ofrivillig bloggpaus

Dagens inlägg blir det sista på fem dagar. Skälen till detta är flera. Mitt hemmabredband har pajat och imorgon tänker jag ta helg. Dessutom ska jag åka till Blekinge och träffa min sjuka pappa och min vårdande mamma. Då vill jag inte hänga i cyberspace.

Det slutliga skälet är dock smärta. Igår när jag i godan ro satt och kollade in Argentina - Grekland stack det plötsligt till i armen. Ont som fan helt enkelt. I morse när jag vaknade var smärtan mycket värre. Jag försökte kamma mig men det gick bara inte att få upp armen så högt. Knäppa BH:n och för den delen dra upp bandet när det glider ner på axeln - nästan omöjligt.

Så, jag fick helt enkelt gå till doktorn. Två timmars väntan och tre minuters undersökning. Inflammation i ett senfäste och en jääääättttttestor spruta med cortison rakt in i det onda. Nu får jag inte göra saker som gör ont och att skriva på tangentbordet är på gränsen till smärtsamt. Alltså, det blir till att pausa en stund. Ha en härlig midsommar alla och ta det lugnt i trafiken

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nutida folksjukdomen: bloggaxel. Lär vara mycket smärtsamt, kräver flera dagars paus och stor kortisonspruta. Verkar som att du fått rätt behandling.
Hälsa de där hemma.
/Dr

Jah Hollis sa...

Det var mycket eländigheter på en gång. Hoppas ändå du får en bra midsommar.

Alla smutsiga detaljer sa...

Stentorp, armbåge men ändå... Jah, ja - ibland blir det mycket på en gång men helgen blev okej.