lördag 19 juni 2010

Journalistiken och verkligheten pt 2

Jaha, så var det då dagen B. Ja, alltså den där dagen då det blå blodet ska blandas med den lilla människans. Jag har ju lovat att inte skriva om det så det ska jag låta bli. Själv sitter jag på jobbet, mitt i smeten och försöker jobba. Det får bli några timmar så jag hinner hem till dom viktiga matcherna ikväll.

Men, nu skulle det ju handla om journalistik Det svämmar verkligen över av rojalism överallt. Hörde på Medierna i P1 att när det begav sig förra gången när pappa Kungen och mamma Drottningen gifte sig så toppade Aftonbladet med Sydafrika och apartheidfrågan. Men, det var andra tider när det fortfarande fanns en värld full av saker att bry sig om.

Idag fick jag se en liten film på youtube som visar hur illa det är med (delar av?) journalistiken. Avsätt knappt 9 minuter till detta inslag och tänk sedan efter hur du själv konsumerar nyheter...

Inga kommentarer: