onsdag 30 juni 2010

Det kom ett brev från skattebetalarnas förening

Jag fick ett brev igår. Det var prydligt adresserat till mig och igenklistrat och så. Jag öppnade och läste med stort intresse. Brevet kom från Skattebetalarnas förening. I brevets överskrift stod det "Fastighetsskatten i fokus". Spännande tänkte jag.

Brevet är egentligen en uppmaning till mig som skattebetalare att bli medlem i föreningen. Helst ska jag värva mina grannar också. Inledningen på brevet lyder: "Jag skriver till dig då jag tror att du delar min oro för hur skatteklimatet kan komma att se ut efter höstens val". Det är i och för sig riktigt men kanske inte av samma skäl som vad Robert som skrivit brevet tror. Robert uppmanar mig att läsa mer på baksidan.

Jag vänder så klart på brevet för jag vill ju veta hur skattebetalarna tror att höstens olika alternativ ska påverka míg. Där får jag läsa om att det VISST är fler än dom med dom dyraste villorna som riskerar högre skatt. Jag får också läsa att visserligen är villaskatten som högern hittat på inte perfekt MEN DET KAN BLI VÄRRE.

Alltså, jag blev inte klokare av att läsa på baksidan eftersom frågeställningen liksom inte berörde mig så jag tänkte, jag får väl ringa och fråga. Efter mycket om och men fick jag prata med en myndig herre. Jag frågade då helt enkelt hur dom trodde att de rödgrönas fastighetsskatt skulle påverka mig.

Jo, hum, och det vet jag inte, och nja så kan man, vet...inte. Hum.

Nåja, jag kan ge besked. Vi som bor i hyresrätt kommer att få sänkt fastighetsskatt när dom rödgröna vinner valet. Det visste inte skattebetalarnas föreningen - det vet dom nu.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Skattebetalarnas förening (Skattebetalarna heter dom väl nuförtiden) är, vad mig anbelangar, en organisation totalt utan trovärdighet.
http://jahhollis.blogspot.com/2010/05/jag-tror-skattebetalarna-skojar-med-oss.html