söndag 12 augusti 2012

Nya tider

Hemma i Stockholm igen med lust att göra nytt. Det brukar bli så framåt slutet av sommaren när skolor ska dra igång och studieförbundens kataloger börjar droppa ner i brevlådan. Kollade igenom en sådan igår, det var inte något som lockade. Nej, istället ska jag som jag sagt tidigare fortsätta jakten på bättre mående i form av träning och utveckling på jobbet. Men, det finns alltid annat man kan ta tag i där utöver. I år blir det hemmet för min del. Kommer vara ute och resa en hel del i höst och då känns det extra skönt om man får ordning hemma redan nu.

Det första som ska göras här hemma är att göra i ordning det "tomma" rummet, tomrummet efter den utflyttade dottern. Idag ska det bli av. Det ska bli gäst- och arbetsrum med en touch av att dottern när som helst kan ångra sig vilket aldrig kommer hända. En utflugen är en utflugen, det är livets gång.

Sedan ska det storstädas. Det ska röjas och fixas och framför allt slängas. Jag älskar verkligen grovsopbilen samtidigt som jag är full av förundran över hur mycket skit vi släpat upp för våra tre trappor (utan hiss). Ljust och luftigt och rent, det är målet. Vet inte om jag når dit denna gången heller men skam den som ger sig.

Inga kommentarer: