tisdag 21 augusti 2012

Dallas och Robinson - hösten är här

Och då menar jag höst på riktigt. Vem orkar/hinner lägga sin tid på att kolla nya versioner av gamla mossiga serier. Om jag tittar på mitt twitterflöde var det i och för sig alla. Med det i åtanke kan man förstå att folk inte längre har tid att engagera sig i den lokala idrottsklubben eller politiken eller vad det nu kan vara. TV som kan vara så upplysande och folkbildande känns mer och mer som en tröstnapp för vuxna.

Själv tittar jag väldigt selektivt på TV. Jag hinner verkligen inte med. Sport, korta serier och kanske dokumentärer eller samhällsprogram. Det låter väl sjukt präktigt, det är inte meningen men det är sanningen. Det är klart att det måste finnas en mångfald men tro mig, produktionen av Robinson-revanschen bidrar inte till att öka denna mångfald.

Hörde att det snart är dags för nypremiär på Fångarna på fortet också. Antagligen med en massa B-kändisar i fokus som får sina 15 minuter. Robinson, Dallas, Fångarna på fortet - ja, hösten är verkligen här.

Inga kommentarer: