torsdag 10 november 2011

Skärpning

Har ju varit på semester. Den började egentligen långt innan New York, i alla fall i vissa perspektiv. Städperspektivet! Mitt hem förfaller och jag med det. Snart är det jul och om du hängt med i denna blogg vet du att det är en högtid som heter duga och som kräver många och långa förberedelser. Det börjar nu!

Skulle egentligen behöva gå något slags grundkurs i effektiv städning. Mitt badrum är till exempel exceptionellt dammigt. Det beror på ventilationen och på att badrummet också är tvättrum. Orsakerna är klara men hur gör man för att på bästa sätt få bort damm i ett våturymme. Alltså, frågan kan låta trivial men det är faktiskt svårt. Det blir lätt lite mer än "lite skit i hörnorna"....

Skärpning behövs också på andra plan. Ikväll ska jag ut och springa. Har inte tränat på över två veckor och det känns. Det är väl tillbaka på ruta ett skulle jag tro men det är bara att bita ihop. Ska inviga mina nya fina springskor som jag köpte i New York. Det blir bra. Jag har ju lovat mig själv en PT i julklapp men för att det ska bli effektivt krävs att jag förbereder mig.

Helt enkelt slut på sötebrödsdagarna. Skärpning!

Inga kommentarer: