onsdag 16 november 2011

Korta dagar - och långa

Igår upptäckte jag att det var två månader sedan jag bytte jobb. Det känns som ett år. Eller så känns det som tre veckor. Tiden gå oerhört fort varje dag och när jag tittar på klockan är det plötsligt dags att gå hem. Veckorna rusar iväg och innan jag vet ordet av är provanställningen över.

Nå, jag ska alltså inte klaga. Jag har verkligen roligt på jobbet. Inser hela tiden hur mycket det finns att göra - och lära. Det är en ynnest att ha det så. I morgon ska jag ta en sväng till Bryssel, över dagen. "Det är väl som att åka till Göteborg" sa dottern och hon har ju rätt. Med marktransport både här och där tar det lika lång tid att åka till Bryssel med flyg som det tar att åka till Göteborg.

Nåja, dagarna rusar alltså iväg. Jag har typ fem lediga kvällar fram till jul. Som väl är så är helgerna oräknade. Hur skulle jag annars hinna med att göra godis och baka knäcke och gå på glöggkalas (bara en inbjudan hittills, skärpning!)

Jepp, så avslutar jag veckans blabbigaste blogginlägg. Får se om jag hinner skriva i morgon när jag ska flyga med morgonexpressen. Annars hörs vi på fredag.

Inga kommentarer: