söndag 27 november 2011

Faller till föga

Hade tänkt trappa ner i år. Ta det lite lugnare och inte överarbeta så mycket. Ja, det senare får jag väl försöka hålla men sanningen är att suget är tillbaka.

Igår julstädade jag. Köpte faktiskt nya gardiner till vardagsrummet och hängde upp slingan på balkongen. Det är ont om fåglar i år dock. Mina fina små sparvar som brukar äta frukost hos mig är ganska osynliga men dom kommer väl när det blir kallt.

Nåja, faller alltså till föga. Ger mig ner i källaren och hämtar upp tomtar och annat. Det var väl i och för sig väntat. Men sen ska jag åka och handla ingredienser till julbaket. Kola, Gudhem, tryffel - jo, jag faller till föga.

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Härligt. Det är ju jul bara en gång om året!

Trevlig advent.

Eva Nygren sa...

Vad är Gudhem utom ett ställe på Bornholm? En kola?