lördag 14 juli 2012

Träning?

Har du hängt med ett tag så vet du att jag har tränat hårt under våren och försommaren. Jag har njutit av att springa till och med när det var som kallast i sommar. Hårda pass med coopertest och tabatatest lite senare på våren. Cooper var bäst men trapptesten var hårdast. Ja, det var en härlig tid.

Så blev jag sjuk för några veckor sedan. Riktigt kass. Hostan från helvetet och småfeber och ont i kroppen. Influensasymptomen försvann så klart men hostan satt i flera veckor. Hostmedicin och slem, inge läge för träning. Sedan kom det värsta. Smärtan i foten från helvetet.

Har ju haft ont i hälsenan under våren men min vana trogen ignorerat det. Så slog det till. Först när jag sprang till tunnelbanan i helt platta skor, pang sa det. Sedan efter sex timmars bilkörning med foten i en olycklig position. Tja, nu sitter jag här och har inte tränat på typ fem veckor. Det är smärtsamt, trist och plufsigt.

Nu har jag dock gjort slag i saken. Har beställt tid hos en fot-klinik. Jag måste få träna och må bra igen. Alla föresatser får inte gå åt skogen denna gången också. Alltså, jag har en plan. När jag väl får semester ska jag cykla och så ska jag styrketräna. Jag ska köpa ett träningskort på relevant ställe och så ska jag bli stark igen. Men jag vill ju springa också. Det måste gå att fixa. Om jag så ska byta dessa jävla fötter mot nya!

Inga kommentarer: