söndag 8 juli 2012

Hemma igen

En vecka på Gotland går fort. Dagarna rusar iväg i ett oändligt högt tempo och fylls av aktivitet och verksamhet och tal och möten. I år tror jag jag haft fler och bättre möten än på många år. Möjliga samarbetspartners, journalister, intressenter och spännande människor i största allmänhet. Besvikelsen i år har nog varit talen. Mellanvalsår visst men lite mer substans och glöd kräver jag. Jag har roséminglat, det brukar jag inte men det har också varit roligt. Har raljerat över dessa mingel förut men visst har dom bidragit till att höja mötesfaktorn för mig.

Nu är jag hemma igen. Möttes i hallen av staplar med flyttkartonger och högar av kläder/prylar/skräp. Dottern ska flytta i morgon. Jepp, mitt barn lämnar moderns ömma famn och kommer antagligen aldrig mer tillbaka. Eller, det gör hon kanske men då för att hälsa på - knappast för att bo. Det är en stor förändring som så klart är helt naturlig men ändå.

Idag ska vi åka till Ikea och handla inför flytten i morgon. Andrahandslägenheten de ska hyra är halvmöblerad och det innebär att vi kan lägga pengarna på lull-lull. (DE betyder att hon ska flytta ihop med pojkvännen). Textilier och gjejer som är snygga ska vi köpa. Jag har stoppat undan lite av dotterns betala hemma-pengar som en bosättningsfond. Det känns väldigt bra nu att kunna ta fram dom pengarna och bjussa på kalaset. Det gäller att vi är praktiska för lägenheten innebär compact living på riktigt. Det blir säkert bra, och en test för de unga tu.

Som väl är ligger lägenheten mindre än en kilometer från mödrarnas ömma famnar så ursäkter för söndagsmiddagar godtages inte! Nu är det dags att shoppa loss.

Inga kommentarer: