fredag 3 juli 2009

Tillbaka till framtiden

Så är det då dags att lämna drömlivet på ön för att ta sig tillbaka till fastlandet. Det är som vanligt med de blandade känslor när man är på väg hem. Det är många tankar som dröjer sig kvar. Alla dom politiska samtalen, alla dom nattliga samtalen, alla idéer som kanske övergår från att ha framstått i rosigt skimmer till en krank blek verklighet.

Jag har mött så många människor och när jag säger mött menar jag nödvändigtvis inte att jag träffat dem för första gången men jag har faktiskt mitt i detta sammelsurium av politik och krämare fått till några riktiga möten. En del av dessa har lett till omprövade känslor. Andra har lett till stora tankar. Det viktigaste av allt är ändå att de flesta möten jag varit med om givit både glädje och inspiration.

Nu blir det några dagar eftertanke och semester. Jag vet att många tankar kommer att landa under tiden. Det ska bli skönt att få en stund utan "yttre påverkan", det ska bli skönt att få en stund med sig själv. Om jag har tur och så faller allt på plats. Och till alla er som jag har försummat, nu ska det bli ändring.

Inga kommentarer: