fredag 22 augusti 2008

Tiden är nu

Hörde på radion att det är väldigt få som ansökt om vårdnadsbidrag. Två skäl anges framför allt, det är för lite pengar men viktigast - föräldrar tror på att den pedagogiska verksamheten på förskolorna är bra för barnen.

Vad var det jag sa?

Såg för ett tag sedan i tidningen att det är färre än väntat som ansöker om avdrag för så kallade hushållsnära tjänster. Det verkar som om de flesta vill ta hand om sin egen skit. De som ändå söker är oftast de som hade råd att köpa tjänsten redan innan och svartjobben verkar finnas kvar.

Vad var det jag sa?

FRA, behöver jag säga mer? Nä, jag nöjer mig med;

vad var det jag sa?

Konjunkturen backar, regeringens profilfrågor sviktar, krisen kryper närmre.

Låter några skåningar uttrycka hoppet:



Uppdatering: eftersom det är fredag idag och jag hoppas alla planerar för en härlig helg vill jag tipsa om ett blogginlägg med inspiration: Kolla här!

4 kommentarer:

Mikael K sa...

Di äe jae mä pou.

Trevlig helg.

Jah Hollis sa...

Tydligen kan man också använda vårdnadsbidragspengar till att betala någon som passar barnen medan man själv jobbar på som vanligt. :-P
Och trevlig 70-talshelg då!

Alla smutsiga detaljer sa...

Slow, det tog en stund...

Jah, det är riktigt. Du kan ha en "au pair" från någonstans så länge du håller dina barn borta från förskolan. Undrar om man kan göra avdrag för hushållsnära tjänster samtidigt?

I övrigt, tack det samma.

Liz1e sa...

verkar som om sjuttiotalet ger upphov till vågen både här & där:) och tänk att varenda textrad finns kvar i skallen, varenda en!!!