lördag 30 augusti 2008

Aldrig, aldrig lantis

Sitter i mörkaste Småland och längtar hem. Har tillbringat natten i en gymnastiksal på en luftmadrass tillsammans med si sådär 60 ungdomar och 20 andra ledare. Blev i sista sekunden inkallad som extraledare för vårt friidrottslag och är jävligt sur för att jag lät mig övertalas.

Inte nog med att jag i princip inte sovit en blund, i morse när jag kom ut var dessutom framrutan på min bil inslagen. Någon vänlig lantis hade kastat en tegelsten mot rutan - två gånger. Kul! Eftersom det inte finns någon glasjour i den stora metropolen Växjö och tydligen heller inte i någon av metropolerna intill sitter jag nu fast. Bilen kan inte repareras förrän tidigast på tisdag och jag måste hem i morgon.

Så, ytterligare ett argument för att:

1) Inte ha bil.
2) Låta bli att åka med på ungarnas aktiviteter
3) Stanna i stan där det åtminstånne finns glasmästare på jourtid
4) Utbilda sig till glasmästare och flytta till landet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hata !!
Gör alla 4 sakerna.
Du full sympati, även om du råkar göra nån oskyldig smålänning illa (alla är ändå skyldiga).

Mikael K sa...

Två gånger är givetvis minst en för mycket. Det tyder på att Växjöborna (för nu måste jag dra alla över en kam) svårt att lära sig hur man förstör. Och har man svårt att förstöra kan man inte bygga upp. Så därför bör man, regeringen, kungahuset eller vem fan som helst, sälja ut hålan, som får betraktas som ett hopplöst fall.

När vederbörande försäljare ändå håller på kan hela Småland skäras bort och säljas ut bitvis. Dels ger det reda stålar, dels kan det finnas guld eller olja i hålet som blir kvar.

Här från landet i Västmanland har du all sympati.

Cliff Hanger sa...

"Tokiga bönder, ja bara tokiga bönder..."

nurseblog sa...

Fattar inte att folk tycker det är så kul att förstöra :(
Man skulle förstås ha en egen privatchaufför som kan hålla vakt vid bilen också medan man sover ;)
Annars röstar jag nog för förslag nummer tre =)

Eva Nygren sa...

Jag tror att om du flyttar till Småland och den rätt trevliga staden Växjö (nej, jag är inte därifrån) så kommer du snart anamma en sådan attityd att om något liknand händer igen (jag tänker nu på rutan, inget annat) så kommer du att tro att det är någon från annan plast. Förmodligen Stockholmare.

Eva Nygren sa...

Oj, tjo, från annat plats, ska det vara. Annars finns det gott om plast också i Småland, i Älmhult åtminstone.

Sånger från nedre botten sa...

"Nej, jag vill inte,
- kan man verkligen säga så?"

Jajamensan, det kan man. Prova.

Anonym sa...

Nu börjar jag bli riktigt orolig för alla smutsiga. Finns det ingen el i Småland, hoppas att det bara är "batteritorsk på lapen" som gör att det är tyst. Du måste höra av dig!
Vad som helst kan hända i onda Växjö.

Alla smutsiga detaljer sa...

Tack alla för all sympati, sent i går kväll tog jag mig hem från mörka Småland!