lördag 23 augusti 2008

En oplanerad dag

Märkligt, det känns som jag glömt något. I min bok finns det inte en enda anteckning om måsten. Ingen tid att passa. Är dessutom väldigt nöjd med att jag sprang den långa rundan igår. Närmar mig målet dag för dag.

Jepp, men inte kan man sitta här och slöa. Då kan ju Luther komma och ta en.

Borde städa.

Borde fixa.

Borde göra något nyttigt och bra.

Funderar på att sälja min bil. Kan man impulssälja liksom man kan impulsköpa? Risken är att det blir både och.

Det lackar mot höst. Stickdax. Jag är manisk handarbetare under vintern - det trodde du inte va´? Jag har en garnlangare på Gotland. Kanske skulle jag höra av mig. Skåpen har jag rensat ur. Behöver lite nya kläder. Träningskläder i synnerhet men det är lön först på måndag.

Baka bröd, det kan man göra - och städa köket ordentligt. Laga lite mat och lägga i frysen. Åka och köpa den där efterlängtade micron. Bra för miljön! Hur som helst ska jag laga en stor kastrull med musslor och bjuda över några vänner. Det är höstigt och bra.

Oj, en oplanerad dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där. Har ett tips: Alla de där "borde" skrivs in i kalendern på annan lämplig dag, så vips har man ordat att man inte behöver göra nåt vettigt idag.
Det är inte så dumt det heller ibland.
/gusten-vis-av-erfarenhet/

Liz1e sa...

ja, Luther ska man akta sig för - en ful typ. Din dag låter synnerligen oplanerat planerad - skönt!

Jah Hollis sa...

En del anser att Luther har fått ett oförtjänt dåligt rykte:
www.kanalen.org/bok/rec.php?id=601

Ibland är det skönt att ta dan som den kommer, utan att man behöver ha dåligt samvete om det sedan inte hände så mycket.
Sign. "En som vet"

Anonym sa...

Luther är en otäck en.
Bara tanken på honom får en att
komma på minst 5 saker man borde göra.
Han är spärrad som avsädare i min maillist.