söndag 3 augusti 2008

Jag - en tant

Idag tänkte jag skriva något initierat om rasism och diskriminering. Läste i stora morgontidningen om hur restaurangägare i Kina fått underteckna kontrakt att inte servera svarta (hittar inte länken). Läste om hur personer från Nigeria som bor i Kina förutsätts vara droghandlare och därmed riskerar olika typer av represalier.

Sedan insåg jag att inget var nytt under solen. Det är samma rasism som vi alltid sett genom historien, nutid och dåtid. Jag fortsätter min quest att säga emot så gott jag kan. Någon gång måste det ju bli förändring?

Nej, istället ska jag gnälla lite över det faktum att jag nog är lite tant. Efter en helg av vin och grill på torsdagen, pridefest på fredagen och parad på lördagen är jag stel och har ont överallt. Det är för hemskt att inte klara en helg längre. Det är ju inte så att jag varit ute hela nätterna och raglat hem på morgonkvisten. Herre gud, hur gick det till när man gick nästan direkt från efterfesten till jobbet? Hur kom det sig att man blev insläppt på jobbet överhuvud taget?

Nu ska jag ut och springa och se om jag kan skaka loss lederna. Sedan ska jag utöva den idrottsgren som jag är bäst på nämligen läktarfotboll. Dagens match är Bajen - Ljungskile, hoppas vädrets makter ser till att ge oss uppehåll mellan 18 och 20.

Over and out!

5 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Tänk det är såna frågor man kan fundera över ibland. Eller helst inte. Fast jag har å andra sidan skyddat en faktor på Expressen när han kom skitfull till jobbet. Så där hade man inte bara en upp, utan åtskilliga. Men i det skicket som han var har jag aldrig varit på jobbet...
..tror jag.

Dagen ordverifiering "pkryter", kunde inte ha hittat till en bättre plats. :-)))

Alla smutsiga detaljer sa...

Hm, kanske inte skitfull men..... ;-))

Jah Hollis sa...

Det måste ha varit en pärs att se Bajen kämpa till sig en ynka poäng i sista sekunden mot det mäktiga Ljungskile. :-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag vill inte prata om det!

Jah Hollis sa...

Du slipper! :-)