fredag 29 augusti 2008

Jag älskar fotboll

Fast jag hatar också fotboll och det är väl det som min kärlek till spelet bygger på. Att kastas mellan hopp och förtvivlan. Förutom själva skönheten i spelet handlar det om att gå rak i ryggen efter ett derby och titta de där svart-gula eller blårandiga rakt in i ögonen med ett litet leende i mungipan.

Det var ett tag sedan nu. Ja, inte så att det gått ovanligt dåligt för mitt kära Bajen i derbymatcherna men för att dessa inte fått avgöras på fotbollsplanen.

Hur som helst finns det massor att göra för att förändra hur det ser ut inom fotbollen idag. Jag skulle till exempel gärna se bättre villkor och utbildning för våra fotbollsdomare som jag tycker håller alldeles för låg klass. Annat som kan göras presenteras idag på debattsidan i Aftonbladet och jag håller med.

Inga kommentarer: