onsdag 20 augusti 2008

Affärsidé

I min Mp3 har jag en massa låtar. Jag har också en del spellistor så som till exempel "springtime" som har perfekt pace till min lunk när jag tar mig runt min runda. Nu har jag lyssnat på dessa låtar till leda och vill ha nytt. Visst finns det låtar som alltid måste finnas med men förändring och förnyelse krävs.

Det tar en jädra tid att fylla minne. Först ska låtarna in i datorn, sen ska de läggas över i spelaren, sorteras och fixas. Alltid blir det fel och aldrig går det lätt.

Jag önskar mig en "mack" där man kan lämna in spelaren för påfyllning. Även den fysiska aktiviteten alltså, inte en tjänst på nätet. Fort ska det gå och enkelt ska det vara. Välj tema så får du din ipod fylld med gammalt och nytt efter behag. Dina behov avgör vilka spellistor du får, allt efter behag. Jag kommer förbi med spelaren på morgonen och hämtar ut den på eftermiddagen.

Jag lovar, jag skulle köpa tjänsten - lätt.

9 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Absolut löpning Pt. femtielva. Nix skulle inte tro det va. Din smak är nog mer förfinad än så.

Mikael K sa...

Jodå, det kan funka. Men inte bara lämna in ipoden utan du måste ge säljaren en chans att hammna rätt i låtvalen, och för att det ska bli verklighet måste du investera i en fika eller middag så att hon eller han lärr känna dig. Sedan är det öppet för inlämningar och påfyllningar.

Alla smutsiga detaljer sa...

Så där ja, nu börjar min idé låta riktigt bra....

Eva Nygren sa...

Fruktansvärt bra idé!!! Jag har försökt få mina (stora) barn att utföra denna tjänst till mig men de har tröttnat! Jag tycker att någon ska ta till sig detta tips och som du, så är jag beredd att betala en slant!

Alla smutsiga detaljer sa...

Helt klart en affärsidé alltså.

Eva Nygren sa...

Länkar till dig om det går bra. Annars får du höra av dig, epost finns på min sida. Bra blogg!

Anonym sa...

Det är mer än en affärsidé, de tär ett koncept!
Skitbra, kan utvecklas på alla möjliga sätt. Jag tänker mig att man kan välja på olika profiler, electronic, 80-tal, slowjogging tempo. Jag är helt med. Tala om vad du villa och låt någon fixa ny music och du slipper leta själv. Vicken löprunda det kan bli. Tänk Stiff Little Fingers i spurten.
men...inte lämna på på morgonen och hämta kväll, det ska quick load. Din säljare vet vad du vill ha, och du vill vill ha det nu !
/Gusten

Alla smutsiga detaljer sa...

Eva, självklart, tackar. Gusten, hm - nu låter det som lagning....

Christian sa...

Den här är bra. Den uppfyller KISS principen, keep it simple stupid!

Gillade den!