lördag 13 november 2010

Vad ska man göra?

Körde ett litet träningspass i morse. Har äntligen lärt mig att någorlunda bemästra det senast inköpta träningsredskapet - rockringen. Ja, jag förstår att det låter fånigt men ringen väger en del och den kräver både kondis, lite muskler och tålamod. Nåja, jag fördrev lite tid i alla fall.

Igår hade jag tänkt blogga om det faktum att handikappidrott för första gången vad jag vet var förstanyhet på radiosporten. Okej tänker du, det måste ha varit minst ett världsrekord. Men nej. Världsrekord är Sverige bra på när det gäller handikappidrott. Vi är också världsmästare i både det ena och det andra men det ger sällan en förstasida. Nej, när nu handikappidrotten var på första plats handlade det om en skandal i idrottsgalans jury. Suck.

Nåja, igår glömde jag och skriva om den där juryn för jag hamnade i längtanväntan-träsket. Idag är dagen. Idag är det final. Hur det än går är vi vinnare för vi har allt att vinna. Just nu är himlen blå och spelare nummer 12 förbereder sig runt om i stan. Vi ses där snart. Jag längtar, om du bara visste hur mycket jag längtar.

Inga kommentarer: