måndag 8 november 2010

Långa veckan

Det är måndag förmiddag och jag har redan klarat av ett kommunstyrelsemöte och ett utkast till en KU-anmälan. Resten av dagen ska ägnas åt mailsvar och den där mailstädningen som aldrig blev av. Hem och laga mat och så vidare på möte med idrottsföreningen och sen börjar väl allt om imorgon. Allt leder fram mot lördag och cupfinal.

Det är intressant att kommunstyra för tillfället. Samtidigt som högerpartierna förhandlar om att ta makten i kommunen ska jag administrera ansvaret för deras beslut - fast dom verkar inte vara överens ens om vart dom är på väg. Det är en konstig situation. Samtidigt är det roligt att få vara lite obstinat. Att inte behöva vara den som förhandlar bort sin själ. Nåja, så länge jag vet att det snart är lördag och cupfinal kan jag stå ut med en del.

KU-anmälan ja. Helt seriöst, det här med den amerikanska övervakningen av svenskar i Sverige. Registrering av allt och inget som knappast skulle vara tillåtet om det var svenska myndigheter som stod för det. En del pratar om statskupp, jag menar att det åtminstone är spioneri. SÄPO:s hemsida kan man läsa att man minsann inget visste. Fan trot. Hur som helst, snart är det lördag - och då är det cupfinal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, det finns ju gott om högerpartier.... Kommer osökt att tänka på Tedde, som jag umgicks mycket med på sextiotalet. Han var tvungen att lämna KFML(r) för att han stod alldeles för långt till vänster om dem.Allting är relativt.
Janne B

Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp, men ibland är det bara fakta :)