söndag 21 november 2010

Skitåret 2010

Jag vet att det är för tidigt för en sammanfattning av året men som det känns just nu så måste jag ändå gnälla loss en del. Jag tror nämligen att året som gått varit det värsta hittills. Skulle behöva lite tid att umgås med mig själv, i lugn och ro - men hur skulle det gå till.

Valrörelse, kaos på jobbet, krisande unge, jobbyte i parti och minut, taktik, slut på pengar, oändliga behov, förhandlingar, ansvar, skitsnack och självklart svårast av allt - pappa som inte finns länge. Ibland funderar jag på var alla känslor har tagit vägen sedan inser jag att det där ständiga illamåendet och den molande känslan i magen kan ha något med detta att göra.

Skulle behöva resa bort. Med mig själv. Göra något trevligt på ett ställe där det finns lite ljus och lugn. Promenera, träna, leva. Skulle behöva pysa ut en del av tröttheten. Skulle behöva ett bättre år.

Inga kommentarer: