tisdag 16 mars 2010

Tråkighetsminister och princessor och prinsar

Anders Borg ger intrycket av att vara en extremt tråkig människa. Helt seriöst, faktiskt den tråkigaste människan jag vet just nu. Jag menar, jag tycker inte att Billström eller Tolgfors är så himla roliga. Inte heller skrattar jag så väldigt hårt åt Maria Larsson eller för den delen Beatrice Ask, men det betyder inte att dom ger ett tråkigt intryck. Det gör Anders Borg. Lyssna på denna intervju och säg vad du tycker?

Anders Borg på sr om den grekiska krisen.

Läste för övrigt i Aftonbladet om hovets trafikböter. 19 böter på 11 månader ger 12 000 kronor. Det är mycket pengar. Böterna betalas av dig och mig, via skatten. Vi betalar också eventuella RUT- och ROT-avdrag och det skulle inte förvåna mig om dom dessutom omfattas av jobbskatteavdraget. Eller föresten, betalar dom överhuvudtaget skatt?

1 kommentar:

Mikael K sa...

Svensk tråkighet manövreras lätt ut av grekisk stolthet.

Det där med myra, gasell och elefant(?) var udda.