måndag 15 februari 2010

Error, hårdisken är full

Snart en dag till ända på mitt nya jobb. Fullproppad hårddisk med allt som ska tas in. Inser att jag ska göra skäl för min lön. Kanske borde jag känna mig lite nervös men faktum är att det känns riktigt bra.

Det är nya uttryck, nya rutiner, nya människor, nya ärenden och det är riktigt roligt. Det är uppenbart att det blir lite samelsurium men det kommer nog att blir riktgit bra vad det lider. Som sagt känns det lite märkligt att inte tänka i nyhetstermer.

Jag har tvekat ibland när det varit tungt på jobbet. Jag har funderat på om min kompetens räcker till för något annat. När jag väl bestämt mig så har jag bestämt mig och det har jag gjort. Därför ger jag ett råd: Till alla er som söker nya utmaningar men kanske inte riktigt kommer loss. Vägra inse några begränsningar. Det har jag gjort och det innebär att jag kommit vidare.

Inga kommentarer: