onsdag 3 februari 2010

Det drar ihop sig

Alltså, det drar ihop sig på många sätt nu. Jag tittar ut genom fönstret och känner hur stormen rullar in där långt bortifrån. Pratade med föräldrarna i Blekinge som nu har 1,5 meter höga vallar. Min pappa är 80 och min mamma 70 år, och bägge säger att detta är den näst värsta vintern genom tiderna. Nåja, har man ingen vinter får man ingen vår.

Annat som drar ihop sig är sportsäsongerna. Bandyn drar igång efter VM-träda. Jag säger inte dom där orden du vet SM-g... men jag drömmer om det. Hockeyn kör utomhusmatch på fredag, funderar på att gå. I handbollen är det kanske mer kampen mot fogden än kampen på planen som engagerar just nu tyvärr. Den stora begivenheten är dock att det äntligen är dags för fotboll. På lördag drar försäsongen igång för mina grön-vita. Förra året gick jag på alla försäsongsmatcher och det hjälpte ju inte försöker jag trösta mig med eftersom jag kommer att missa lördagens matcher.

Så drar det ihop sig med jobbytet. Det är väl lika bra att jag slutar vara kryptisk och berättar vart jag ska ta vägen. Jag ska hit.

3 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Det är många år sedan man kunde gräva en grotta i snön skapad av de enorma vallar som blir av skottningen, men i år går det! Min dotter har flyttat till Umeå - vi har nästan lika mycket snö här. Förutom trafikproblemen tycker jag det är rätt härligt. Friskt, tydlig vinter!

Jah Hollis sa...

Mycket snö och ovanligt mycket vinter för att vara Skåne. Men värre har det varit.

Alla smutsiga detaljer sa...

Eva, kul att se dig igen. Jag har slarvat med besök hos dig (också). Jah, jag hade förväntat mig ett aha nu när jag berättat var jag ska börja jobba.