fredag 25 december 2009

Var nöjd med allt som livet ger...

Blickar ut genom fönstret. Det är grått, blött och på gränsen till lerigt. Det fnyker (dialekt för småregnar/småsnöar) och idag blir det nog inte ljust överhuvudtaget. Den fina snön som var en ynnest är nästan borta och på väderleksrapporten varnar man för oväder och dåligt väglag. Jag ska dock inte köra hem förrän imorgon. Då ska det bli lite bättre enligt det allsmäktiga SMHI.

Igår var det julafton. Det var fint men samtidigt lite tråkigt. Mormor, som jag skröt om för några dagar sedan, ramlade hemma i sin hall och bröt benet på flera ställen. Ingen rolig julafton för henne och min mamma var så klart extra ledsen. Dock blev hon väl omhändertagen men i skrivande stund har hon ännu inte blivit opererad beroende på alla akutfall på julafton. Vi håller tummarna för att hon ska pigga på sig även om konvalecensen så klart blir lång.

Pratade för övrigt med den där unga mamman som jag berättat om tidigare, du vet hon som blev utslängd av sin pappa när hon blev gravid. Hon var på väg till goda vänner för att fira jul när jag pratade med henne och till råga på allt var hon hembjuden till pappan och hans fru. Inte under själva julhelgen men i mellandagarna. Den unga mamman var glad för det för det innebär att hon får träffa sin lillebror. Glädje är olika saker för olika människor.

Inga kommentarer: