fredag 4 december 2009

Gå i fängelse

Har varit i fängelse idag. Ett av alla mina nedslag i verkligheten. Jag blev väldigt glad eftersom personalen berättade om dom lyckade utslussningsalternativen som dom har tillgång till. Eftersom jag själv varit med och "ritat" på dom så känns det ju kalas att dom funkar i praktiken.

När jag lyssnar på kriminalvårdarnas berättelse om sitt tålamod och sitt lirkande så känner jag igen mig. Den utbildning som kriminalvårdarna har borde alla tonårsföräldrar också ha. Beröm, skäll, tjat, kärlek och så lite straff - hitta den perfekta blandningen så har du en laglydig medborgare och en glad tonåring.

Nåja, idag är det fredag och jag har avtjänat min jobbvecka. Imorgon ska jag på teater men i övrigt är det fullt fokus på jul. Det ska bakas och bullas och packas och så blir det lite shopping. Samlas krafter helt enkelt, hoppas du får det lika trivsamt som jag tänker ha det. Fast, vi hörs säkert under helgen.

Inga kommentarer: