söndag 20 december 2009

Hej mitt vinterland

Oj vad det snöar. Inte så mycket att blogga om eftersom det verkar vara samma över hela landet men det är ju så härligt och häftigt att man inte kan låta bli. Eftersom jag är på besök hos mamma och pappa får jag också lov att ta tag i skottandet. Många kubikmeter snö har jag skyfflat undan idag. Puderlätt förvisso men jag tror att det kommer att bli lite träningsvärk ändå.

Tänker på gårdagen när alla "gamlingar" kom för att fira mamma och pappa på 150:års-kalaset. Vi hade trevligt, åt och drack och skrattade. Kollade på en bild av min farmor från hennes 70:års-kalas och förundras över hur gammal hon var om man jämför. Det är inte så svårt att förstå varför vi måste börja fundera över att höja pensionsåldern. Min mormor är 88 och fortfarande pigg (om än lite gaggig).

Nu är det paus i kalasande till julafton vilket betyder tid att sticka, läsa och umgås. Främsta målet är dock att hinna tänka. Sortera tankar och låta dom flöda fritt. Kanske, men bara kanske leder det till att det också blir något genomtänkt skrivet. Vem vet?

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Nej, det snöar som f-n här i Skåne med.
Kul att alla verkar ha varit nöjda med kalaset. Det var något liknande hos min mamma: många som kommit långt upp i åren, men som inte verkade så lastgamla ändå.
Men ingen pensionsåldershöjning innan jag fått min, tack. Man kan inte hålla på och jobba hela livet.