måndag 14 december 2009

Hon kommer med ljus

Vaknade kl 5 i morse efter några få timmars orolig sömn. Det är märkligt det där hur svår det är att sova när man har en tidig tid att passa. Jag vet ju att klockan ringer men ändå måste den kollas gång efter annan. Att vakna kl 5 var faktiskt lite onödigt tidigt men jag fick en del gjort.

Jag hann bland annat skriva en lista över måsten den kommande veckan. Åker nämligen till Blekinge redan på fredag. Väldigt tidigt för att fira jul men innan dess ska jag hinna med och fira min mamma som fyllde 70 igår och min pappa som fyller 80 på torsdag. Oj, oj - det är en del att stå i. Håll tummarna för att vädret inte blir sämre.

Varför var jag då uppe kl 5? Jo, min lilla flicka och stökiga dotter som fått mig att slita mitt hår många gånger denna höst är nämligen skolans egen ljusbärare. Hon blev alltså utsedd till skolans lucia och idag har jag fått torka en och annan tår till julsångerna. Ja, jag vet att jag är tramsig men hon var galet fin i sitt fina hår, sin lussedräkt med röda band och sin ljuskrona. Hon kom med ljus, så himla fint.

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Hon måste ha varit den finaste lucian ever!!!

Alla smutsiga detaljer sa...

Det var hon, tro mig!