fredag 11 december 2009

Bara jag

Idag har jag tagit ledigt. Känner ett oundgängligt behov av att inte ha någon tid att passa och att tillbringa lite tid med mig själv. Jag gör det för sällan, åtminstånne i praktiken. Det är inte så att jag alltid har folk omkring mig men oftast har jag något annat i tankarna. Vanligtvis någon logistisk historia med ungar, politik, missad träning, städning och ja du vet.

Eftersom jag har slitit ganska hårt med skolans tillkortakommanden på sista tiden, som du säkert förstått om du följt min blogg har jag dessutom försummat mina vänner. Familjen Slow, och då framför allt fru Slow, har fått agera jourhavande tankesorterare och andra har helt hamnat vid sidan av. Därför blev jag väldigt glad igår när jag ringde en sedan länge försummad vän som genast tackade ja till att tillbringa nyår med mig och några till. Det är så skönt med vänner som faktiskt står kvar där man ställt dom även om man går en sväng.

Vi är några vänner som har en tradition av knytkalas på nyår. Det är trevligt och festligt och massor av mat och goda drycker. Det är olika människor varje gång men stommen är den samma. Förr serverades det kalkon men den traditionen har vi lämnat. Vad det blir iår har jag ingen aning om men det löser sig nog. Detssutom är det ju så att i och med nyår så lämnar vi 2009 som jag utnämnt till det officiella skitåret och går in i 2010 - återkomstens år!

Inga kommentarer: