torsdag 26 juni 2008

Smuts, privatmoral och lite registrering

I morse hörde jag den skakande nyheten att sossaras före detta statsråd Ylva Johansson begärt OCH FÅTT avdrag för hushållsnära tjänster. Jag erkänner härmed att jag vare sig är skakad eller rörd. Va´ f*n är det för nyhet att ha i ekot???

Bara för att man är för en rejäl progressivitet i skattesystemet krävs man ju inte på extraskatt. Vad är man ute efter egentligen? Ska vi införa ett skattesystem som bygger på moral? Betala in vad du tycker det är värt eller vad då? Nej, jag tycker att man kan städa sin egen smuts och att pigadraget är fel men att moralisera över att en sosse använder det, det går över mitt förstånd.

För övrigt konstateras att alla bloggare nu ska registreras i ett särskilt EU-register. Hoppsan, trodde du att FRA-lagen var bottennivån? Kan då lägga till på listan att vi har ett system som heter FATF som innebär att vi snart ska registrera varenda medlem i den lokala schackföreningen så att de inte stöttar någon terroristgrupp.

Snaran dras åt...

Inga kommentarer: