måndag 16 juni 2008

I don´t have a gun

Idag ska jag tala ut. Idag ska jag säga vad jag tycker och hur jag vill ha det. Jag har som du vet svårt att gilla läget om läget är dåligt. Så idag ska det bli av. Jag ska säga vad jag tycker och hur det borde vara. Jag ska lägga korten på bordet och räkna upp alla härskartekniker och annat skit som används. Jag har inte kul på jobbet, men nu ska det bli ändring.

Fast först ska jag ironiskt nog gå en kurs i jämställdhet.

Min tanke var så klart att spela Boomtown rats för oss idag. Det hade varit det mest naturliga. Mange Schmid hade funkat också med en liten glimt av ironi. Ingen av dem känns rätt nu i stunden men en låt vill jag ha med mig. Det får bli den här:


5 kommentarer:

rocky sa...

jag har inte heller kul på jobbet.

Alla smutsiga detaljer sa...

Fast det är en bra låt :-)

Mikael K sa...

Ja, skitbra.
Och stå på dig!

Alla smutsiga detaljer sa...

Annars gör någon annan det...

Jah Hollis sa...

Vad hände egentligen med Plastic Bertrand?
Och hur gick det för Elton Motello som gjorde originalet (Jet Boy, Jet Girl)?
www.youtube.com/watch?v=dQlsfsypBi8