fredag 3 februari 2012

Skärmtid ger dålig sömn

Dom senaste månaderna har jag sällan suttit vid datorn på kvällarna. Grejat lite på nätet via telefonen men inte suttit med datorn i knät. Det har varit väldigt skönt och inneburit att nattsömnen har förbättrats väsentligt. Den senaste veckan har jag ändrat på det. Grejat och slösurfat tills det varit dags att gå och sova. Inte okej.

Så, nu är det dags för avvänjning igen. Slut med kvällar framför skärmen. Dags att räta på nacken och titta på annat än ner i knät. I morgon ska jag på bröllop och då gäller det ju att vara pigg. Det är faktiskt lite sött. Jag är bjuden till min frisörs bröllop. I detta sammanhanget är han dock inte i första hand min frisör utan storebror till ett av mina gamla dagisbarn. Flickebarnet är väl i 25:års åldern nu så det var några år sedan det begav sig.

Träning, god och nyttig mat, umgås med döttrarna, bröllop.

Vad ska du göra i helgen?

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Detta gjorde jag i alla fall:
http://jahhollis.blogspot.com/2012/02/ledigheten-ar-over-ater-till.html