lördag 18 februari 2012

Bloggpaus - det gick så där

Har nu haft bloggpaus i en vecka. Ingen verkar ha saknat mig så det finns ju ingen mening att fortsätta - pausa. Det blir lite som Magnus Uggla skrev på sin tid. "Varför ska man ta livet av sig när man ändå inte får höra snacket efteråt"? Nä, alltid kan man provocera någon genom att fortsätta.

Idag har jag annars haft spännande twitterdiskussioner. Jag har snackat med ledarskribent från Aftonbladet som hävdade att sossarnas förslag när det gäller utförsäljningar skulle stoppa Carema. Jag tror jag lyckades få honom att medge att så inte är fallet. Han tycker fortfarande förslaget som ligger är bra men det stoppar inte riskkapitalbolagen.

Sedan snackade jag med Södermalspolisen om "olaga demonstrationer". De hävdade att det fanns ett dylikt brott vilket så klart inte är sant. De gav också med sig. Katsching, två diskussioner vunna.

Försökte så inleda ett prat med smittskyddsinstitutets chef om smittskyddslagen. Sämre lycka där. Det blev ingen vidare diskussion men två av tre är väl ändå okej.

Nåja, nu är vi "up and running" igen. Snart är det vår. Träningen går bra och fotbollspremiären är inte jättelångt borta. Så, vi hörs - kanske rent av i morgon.

Inga kommentarer: