torsdag 17 december 2009

Lyckans mej

Jag är verkligen lyckligt lottad, faktiskt. Jag har förvisso haft ett skitår men dom motgångar jag mött väger otroligt lätt om du jämför med folk som har det dåligt. Idag tänker jag inte på dåliga saker utan istället glädjs jag extra mycket åt att ha en pigg och rask pappa som fyller 80 år idag. Sedan han fick sin nya knäled kan inget stoppa honom.

Jag har inte bloggat om min mammas födelsedag. Hon fyllde nämligen 70 i söndags. Hon är också pigg och glad, lite gaggig ibland men det får väl vara hennes privilegium att vara det när hon nu uppnått en viss ålder.

Ja, alltså - dom flesta av mina vänner har inte den turen som jag har, och för den delen mina ungar har. Att ha bägge föräldrarna/morföräldrarna kvar, pigga och raska. Därför önskar jag både mig och dom grattis.

Nämnde jag att dom firar 50:årig bröllopsdag i april?

Inga kommentarer: