fredag 16 mars 2012

Fredag - dags för kärlek?

I morse när jag åkte till jobbet gjorde jag en observation på tunnelbanan som kan ha med våren att göra. Hoppas det. Det började redan i rulltrappan. Framför mig stod en kvinna, kanske i min egen ålder med sin smarta telefon i högsta hugg. Målmedvetet klickade hon sig fram och rullade upp och ned bland bilderna.

Kanske lite fräckt av mig men jag kunde inte låta bli att observera viken sida hon kollade på. Det var en av alla dessa sidor för interaktiva möten. Du vet -  Mötesplatsen, Match.com, Shake my World och allt vad som heter.

Snabbt, snabbt bläddrade hon bland meddelanden och kanske bestämde hon sig till slut för att svara på något av dom.

En date i kväll?

Väl på tunnelbanan hamnade jag bredvid en annan kvinna, även hon typ i min ålder. Mellanålders. Dröm om min förvåning när jag sneglar mot hennes telefon och ser att hon håller på med samma sak. Vad är det frågan om?

Är det våren? Är det ett tecken i tiden? Är det kärlek i luften eller bara en dröm?

Jag vet att jag kört låten förut men gör det igen, om inte annat så för att uppmuntra vårkänslorna.

Inga kommentarer: