onsdag 5 maj 2010

Jag ska aldrig!

Jag lovar att jag:

  1. Inte ska lämpa över problemen på framtida generationer genom att rösta för mer kärnkraft - istället ska jag verka för mer förnyelsebar energi.
  2. Inte ska se mellan fingrarna när den som smutsar ner inte betalar - istället ska jag rösta på dom som vill se mer spårbundna transporter.
  3. Inte ska acceptera orättvisor i föräldraförsäkringen - istället ska jag kämpa för att alla föräldrar ska ha del av föräldraförsäkringen på lika villkor.
  4. Inte ska bidra till att bygga en massa motorvägar - när det är kollektivtrafik vi behöver.
  5. Inte ska utarma välfärden - istället ska jag med glädje erlägga den skatt som behövs för att vi gemensamt ska må bra.
  6. Inte ska undlåta att investera i framtiden - nu när det är läge att bygga landet.
  7. Inte ska rea ut arbetskraft till storföretag som faktiskt lever på ungdomars arbeten - istället ska det bli dyrare med osäkra anställningar.
  8. Inte acceptera att mina skattepengar går till att subventionera städtjänster till dom som har råd att betala eller kan göra jobbet själva - istället borde denna miljard gå till att städa sjukhus eller hemma hos äldre människor.
  9. Inte ska glömma målet om skatt efter bärkraft - av var och en efter förmåga!

HÄR ÄR MITT VALLÖFTE: JAG SKA INTE RÖSTA PÅ ETT GÄNG NEJSÄJARE!

Inga kommentarer: