onsdag 11 november 2009

Och korven den har två

Idag är det en sån där dag du vet när det inte finns något slut på saker och ting. Har en lista med saker att göra som verkar oändlig. En bra sak är dock att ett planerat två-timmarsmöte som jag stressat för att hinna med i verkligheten går av stapeln först nästa vecka, inte idag. Jag fick liksom två timmar till godo, gratis.

Hemma är det likadant, småsaker att fixa och ordna. Lyckas stoppa in fler och fler sådana och både träning och vänner får stryka på foten allt för ofta. Tiden går hysteriskt fort när man hela tiden är på väg till nästa sak, och snart är det jul.

I morse var jag och äldsta dottern väldigt överens om att både radio och tidning var ovanligt nyhetsfattiga. Därför blir det ingen direkt nyhetsanalys idag. Däremot blev jag väldigt glad när jag såg att även Vellinge äntligen insett att det inte är anständigt att lämpa sin del av vårt gemensamma ansvar på andra. Å andra sidan blev jag beklämd när jag läste detta.

Uppdatering: är ni helt jävla dumma i huvudet?

4 kommentarer:

rocky sa...

Idag har jag provbakat ett nytt recept på kryddmuffins så jag vet att de funkar när det väl gäller.

Alla smutsiga detaljer sa...

Och jag förbereder lingonkola - vad tror du om det?

rocky sa...

lingon har aldrig varit min bag,jag är lika petig med maten som en 5-åring. Men kola är gott.

Alla smutsiga detaljer sa...

Lingon är inte min grej heller - i eller till mat - men lingondricka är gott och jag tror att det kan göra sig i kola också :-)