måndag 23 november 2009

Stängt för ombyggnad

Inte riktigt men idag flyttar jag. Kånkar böcker och pärmar från ett rum till ett annat. Det blir tillfälle att slänga och slänga lite till. Det där med det papperslösa samhället är helt klart inte bara väsentligen överdrivet utan faktiskt en modern myt! Jag har inte suttit på mitt nuvarande rum särskilt länge, bara så där två år men jag har både onödigt och dessutom dubbletter Samlarmani.

Nåja, mitt nya rum är som jag tidigare berättat ett större rum och dessutom ett rum med utsikt. Från mitt fönster ser jag både Stockholms stadshus och Rosenbad. Därutöver har jag så klart sjöglimt och ett ständigt trafikflöde i ögonvrån. Trevligt tycker jag.

Det sägs att mitt rum varit statsministerrum, det är lite spännande. Dock är det inte så flott att man skulle kunna tro det. Jag ska luska lite i historien. Kraven var väl i och för sig annorlunda när huset jag sitter i var kanslihus. Hur som helst är det 299 dagar kvar till valet.