onsdag 4 november 2009

Forza Assyriska

Idag fortsätter det allsvenska dramat med kval mellan Djurgården och Assyriska. För att fullända den allsvenska katastrofen hoppas jag verkligen att Djurgården åker ut. Det skulle i sak innebära att dom hetaste derbymatcherna i fortsättningen skulle spelas i superettan. Publiksnittet kommer hur som helst att sjunka dramatiskt redan utan Bajen. Lite tråkigt och jag hoppas att detta inte drabbar barn- och ungdomsidrotten vilket alltid är en risk.

Annars är det 318 dagar kvar till valet idag och ytterligare en katastrofmätning för mitt parti har publicerats. Jag förstår verkligen inte. Jag tycker vi har bäst politik och jag tycker att vi har sjukt duktiga företrädare. Människor jag möter på gatan verkar gilla solidaritet och i största allmänhet är folk beredda att bidra till välfärd.

Eller, är det läpparnas bekännelser? När det väl kommer till kritan kanske man hellre satsar på kortsiktiga plånboksvinster och skiter i dom som halkar emellan. Att blunda för att det kan vara en själv eller någon nära nästa gång känns kanske enklare. Nej, det kan inte vara så. Snarare är det väl så att man frågar fel människor. När vi kommer till valet så blir det nog annorlunda. Hoppas jag.

1 kommentar:

Tokmoderaten sa...

Problemet är att ni sålt er själ i samarbetet med S+MP. S försöker få det att se ut som om de går åt höger, MP är nästan höger medan ni kommer få lida pin av ert samarbete. Ju mindre ni framstår, desto mindre har ni ju att säga till om i ert framtid jämkande.
V borde vara i opposition mot oppositionen också, då hade ni kunnat suga upp missnöjda vänstersossar, nu vet det att resultatet ändå blir detsamma.

Kul med Assyriska bragd igår, låt oss hålla tummarna att det räcker bara...