söndag 22 november 2009

Inspiration?

Hade familjen Slow på middag igår. Som vanligt när vi ses snackades det en del. Vi åt också, god mat och till det slank det ner ett och annat glas vin. Trevligt! Men, idag har jag drabbats av eftertankens kranka blekhet. Borde ha avstått att öppna den där sista flaskan kanske.

Ja, ja - det är inte så ofta det händer så jag får väl leva med den lilla ruelsen. Idag vill jag bara sitta här och lata mig och inte göra någonting. Det är okej. Jag ska förvisso diska och kanske damsuga och slänga i en maskin tvätt men annars ska jag bara lata mig. Eller jag kanske borde gå i genom lite papper och för all del ta en promenad. Borde skicka några mail och ta tag i en del surdegar som legat och jäst.

Jaha, så var det igång - lika bra att sätta fart och få det gjort.

Inga kommentarer: