lördag 21 november 2009

En dag bland andra

Utanför fönstret ser jag blå himmel och solen skiner. Det är verkligen dags att tanka lite d-vitamin. Jag har som du vet inte något emot november eftersom det är transportsträckan fram till ljusmånaden. Fast, även om jag skulle vilja hinner jag inte tillbringa hela dagen utomhus. Jag ska nämligen, för andra och sista gången, besöka gymnasiemässan.

Min yngsta går i nian och ska nu göra sitt val. När min äldsta sökte fanns det över 1500 olika valmöjligheter, jag tror inte det är så mycket färre nu. Svårigheten att välja rätt har dock ökat eftersom kullarna av barn har blivit mindre och det därmed finns risk att alla skolor inte fylls på. En gymnasiefriskola som lägger ner eller går i konkurs är en katastrof för barnen eftersom dom då måste börja om. Tänk att ha gått två år i gymnasiet och stå där utan skola.
Nåja, gymnasiemässa först men lite tid till promenad kan det nog bli. Om inte annat måste jag ju shoppa till kvällens aktiviteter. Då ska jag koka karameller och dricka vin och lyssna på musik, det ska bli trevligt.

Inga kommentarer: