tisdag 9 december 2008

Listor

När jag blir stressad och har mycket att göra brukar jag försöka komma till rätta med det genom att skriva listor. På en lista kan man förhoppningsvis stryka saker man är klar med, det brukar kännas bra. Nu verkar det som om listorna bara blir längre och längre och fler och fler. I natt drömde jag om att jag glömt en av listorna nämligen den till söndagens glögg- och pysselmingel. Ja, inte hela listan då utan bara att köpa glögg. Som du vet gillar jag ju att fixa och trixa i köket så innan jag vaknade var jag i full gång med att koka hemkörd glögg. Eftersom jag tog en genväg var det enda bekymret att jag tyckte jag behövde ett recept för att hitta rätta spritmängder. Jag har slagit i många kokböcker i sömnen i natt. Hur mycket vodka häller man i en liter saftglögg för att det ska bli gott? Vilket dilemma att drömma mardrömmar över.

Lista:
Städlista
Jobbprojektlista (den är lång)
Julklappsinköpslista
Lista till söndagens glögg- och pysselmingel
Julkalaslista
Julgodislista (tillhör egentligen julklappslista/glögg- pyssellista)
Matlista (egentligen tömma frysenlista, något vi brukar göra vid denna tiden varje år)
Sticklista (tillhör egentligen julklappslista)
Boklista över alla böcker jag ska läsa på jullovet

Ahh, jullovet. Jag ska vara ledig i nästan tre veckor! Det är mindre än två veckor tills dess!

Jag gillar verkligen jul!

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Usch vilken magsårsframkallande lista! Delete. Har inte sett.

Alla smutsiga detaljer sa...

Äsch, det är lugnt. Det är ganska trevliga saker. Fest, glögg, kola - man kanske hinner med en Ale och ett kreativt snack också.
Om man bara slapp det där attans jobbet :-)